10 dagar! plus annat

Har lyckats än så länge att inte äta godis på 10 dagar känner mig hur duktig som helst!
Planerar ha godisförbud i 30 dagar till så de blir 40 dagar sammanlagt sen får jag se hur
jag gör med godis ätandet. Och måndag blir de sluta med kakor och bakverk även om
jag inte har inte har ätit så mycket som jag brukar göra så kan passa på och sluta med
de med. Kan typ äta på kalas och sånt men inte annars! hihi
Jag sluta med godis för att minska risker får sjukdomar som man få som tex diabetes
Och har verkligen minskat på skräpmats intaget och de minskar med risker för
hjärtsjukdomar och annat dåligt man inte vill vara med om. Och man går ner i vikt till
Rimligt bmi nu är mitt på 20,7 som är normalt nu är de bara till och träna till kroppen
och skaffa kondition så kroppen orkar mer i vardagen.
Märkt när jag har slutat med visa grejer och ersätt med annat så har man gått ner i vikt
rätt snabbt. Glömmer inte för ett tag sedan man vägde 69 kg och kände sig trött och häng och
klumpig, och om jag hade gått upp två kilo till så skulle de man vart överviktig men nu är de bra
och nu känns livet rätt enkelt och lätt!
Hitta denna på aftonladet de mesta stämmer.

Vilka snubblar du över flera gånger i veckan? Eller om dagen?

100 g smågodis = 419 kcal - Inte när jag har godisförbud

100 g Marabou mjölkchoklad = 545 kcal - De ingår i mitt godisförbud

1 wienerbröd = 452 kcal - Oj va nog en månad sedan jag åt de

1 Big mac = 526 kcal - De va ett tag sedan faktisk!

1 kaffe latte = 123 kcal - Svart kaffe ska de vara!

1 nattmacka (vitt bröd, smör och ost) = 176 kcal - Varje kväll fy mig.

Några enkla kaloribrännare

Kalorier/30 minuter:

Städa = 92 kcal - Hat jag gjort idag

Gå = 95 kcal - Vart då?

Gå i trappor = 140 kcal - Okej kan nog funka

Cykla = 105 kcal - Har ingen cykel, uhu

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0